Álmomban űrhajóval zuhantam idegen bolygóra

Szó szerint alig van nap, hogy ne emlékeznék valamelyest arra, hogy megint egy világdiktatúrában voltam álmomban, amelyben az emberiséget leuralta egy mindent irányító diktatúra. Ezen álmok összesében – nem emlékszem másmilyenre – politikai üldözött vagyok vagy más okból bujkálok a rendszer és annak végrehajtói elől. Kalandos, fordulatos, izgalmas üldözések, lövöldözések, részemről végrehajtott, a rendszer szolgái és katonái stb. elleni, legtöbbször fegyveres és önvédelmi gyilkosságok szegélyezik az utamat. Általában van egy személy is, akit éppen megmenteni törekszem, és akiért felelősen viselkedek, akit bujtatok, ellátok az akciójelenetek közben is életmentő tanácsokkal stb. Ezen világdiktatúra álmok eredete is halál pontosan kidolgozott szokott lenni; van, amelyikben egy mindent elborító járvány vezetett a világdiktatúrához, van, amelyikben gazdag féreg elit vette kontroll alá az emberi fajt, van, amelyikben földönkívüli lények uralkodnak, és vannak, amikben zombi apokalipszis miatt kell rejtőzködnünk, küzdenünk, ölnünk.

Most azonban egy másmilyen álmot kaptam, ezért gondoltam, beszámolok róla. Lehet, ma is volt előtte vagy utána világkatasztrófa világdiktatúra álom is, csak arra nem emlékszem.

Mai álmomban távoli naprendszerben, 9 km magasságból zuhantam egy kis, henger alakú űrhajóval az bolygo_planetidegen bolygóra. A hajó zuhanás közben erősen billegett jobbra és balra. Földet érve – mindkét oldalon kiláttam – több száz métert csúszott az űrhajó a hasán előre. A zuhanás kapcsán és során félelem nem volt bennem semmi.

Már lassabban csúszott az űrhajó, amikor láttam, hogy tőlem balra zöld lombozatú erdő, jobbra, elöl, oldalt és hátul fák, és zöld fű mindenhol. Miközben csúsztam, majd a hajó megállt, feltűnt, hogy sok a madár. És kizárólag madárfajok. A legkisebb is megközelítőleg tyúk méretű volt, és a legnagyobb sem volt annál lényegesen nagyobb.

Már lassulás közben az járt a fejemben, kiszállhatok-e a bolygó felszínére, mert alkalmas-e a légkör a belégzésre, valamint hogy miként tudok állatokat, madarakat fogni, hogy legyen mit enni. Az járt az eszemben, hogy jó volna, ha lenne röpképtelen madár, mint a tyúk, mert azt könnyebb elfogni. Már ekkor az járt a fejemben, hogy milyen csapdákat kellene nekik állítani, hogy meg lehessen fogni, sikerül-e ez, valamint hogy növényeket enni még elég kockázatos, mert az nagyobb valószínűséggel mérgező, vagy hasztalan, és nehezebb belőni, melyik lehet emberi fogyasztásra alkalmas.

Már csak lassan csúszott a hasán az űrhajó, amikor jobbra kinézve pontosan olyan madarakat is megláttam, amilyenek a tyúkok. Nem értettem, hogy kerülnek ide ilyenek. A többi fajta madárban sem volt emberi szemmel semmi különös, hanem amit megszoktunk, hogy alkalmassá tesz a repülésre: tollak, áramvonalas testalkat, a gravitációhoz (és az oxigén mennyiségéhez) arányos méret stb.

Végül kiszálltam az űrhajóból, és a légkörrel nem volt gond. A madarak igen közel maradtak.

Odébb haladva már háztetőket láttam, és házfalakat. A házak olyanok voltak, mint az emberi házak, és egyszintesek, kétszintesek lehettek. Az jutott eszembe, ezen sincs semmi csodálkozni való, hiszen ha egy bolygó hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint a Föld, és intelligenssé váló lények is lakják, akkor nem olyan nagy csoda, ha (a civilizációs kitörés előtti, jobbára legalább több ezer évben) hasonlóan építkeznek, mint amit az emberiség legkülönbözőbb területein élő népeinél, rasszainál, osztályainál látunk, hiszen ez az építkezési mód racionális szempontok alapján kialakított, az emberré válás során, generációkról generációkra fejlesztett kísérletezések eredménye.

Ekkor történt valami. Azt hiszem, a leszállóhelyre kerültem ismét. Egy denevér formájú lény repült csendesen előttem-balra és kissé fölöttem, végig a hasát mutatva. Könnyű volt, és talán át is lehetett volna rajta nyúlni. Mintha nem lett volna szokványosan materiális teste. Pár másodperc után a bal alkaromra, a pulzus kitapintására alkalmas artéria fölé helyezkedett el.

Erre ébredtem fel, és mérges voltam, mert nem tudtam, milyen céllal történt ez, és ártalmas-e. Azt éreztem, hogy vannak országokat vagy az egész bolygót – vagy annál többet – irányító háttérhatalmak, amik extra technikai eszközökkel rendelkeznek, és ők akarhatják szívni a véremet.

Mérges voltam, és ébren, a láthatatlan lényt is lesöprő mozdulattal próbáltam tőle megszabadulni. És mivel tudom, hogy a döntés mindig fontos, és az egyén egyedi döntésének gyakran van határozott szerződés kinyilatkozása, ezért tudatosan határoztam úgy, hogy én ennek a lénynek a csuklóm fölé elhelyezkedésébe és befolyásába nem egyezem bele.

Molnar_F_Arpad_ELI_blaze.JPGMolnár F. Árpád (ÉLI)
Tel.: +36/30/919-6386

~ Szerző: Molnár F. Árpád - 2016 szeptember 26..

Egy hozzászólás to “Álmomban űrhajóval zuhantam idegen bolygóra”

  1. Éjjel-nappali trenírozás 9 km mély diktatúrákhoz…

Vélemény, hozzászólás?

 
